Ca sa ai energie cand faci sport

Unele alimente au un potential mai mare, oferind mai multa energie decat altele. Atunci cand vrei sa faci sport, este important sa stii care anume sunt acelea care iti reincarca bateriile.

Pentru femeia moderna,  exercitiul fizic este important atat din punct de vedere al sanatatii cat si pentru un fizic atragator. Fa sport pentru a intari musculatura si pentru a inlatura acele kilograme in plus care nu iti dau pace. In plus, sportul ajuta la formarea unui psihic sanatos si imbunatateste activitatea mentala. Pentru adolescenti, sportul intareste oasele, prevenind bolile ca osteoporoza, ce se pot dezvolta mai tarziu in viata.


Ce alimente iti dau energie?

Aceasta este intrebarea atletilor, a mamelor, a femeilor care au un program lung de lucru, a femeilor care au de intretinut o familie si a tuturor celorlalte, este aceeasi: cum sa ai suficienta energie? Ei bine, este bine de stiut ca unele alimente iti pot da mai multa energie decat altele.

1. Ouale

Ouale au un continut bogat de vitamina B, care este responsabila pentru transformarea alimentelor in energie.

In timp ce depui efort fizic, este important sa consumi mancaruri bogate in proteine. Ele ajuta la dezvoltarea musculaturii.

Ouale sunt bogate atat in proteine, cat si in vitamina D, ajutand atat la dezvoltarea musculaturii si a unei osaturi puternice.

2. Boabele de soia

Boabele si produsele din soia sunt o reala sursa de energie. Soia contine atat vitamina B cat si fosfor si cupru, care ajuta la transformarea glucozei din alimente in energie.

3. Legumele

Este cunoscut faptul ca legumele sunt bogate in fibre. Legumele si cerealele integrale iti dau un boost de energie, oricand le consumi. Include legume de oricat de multe ori poti, deoarece ele nu contribuie la ingrasare, ba chiar te ajuta sa iti tii greutatea sub control. Majoritatea dietelor de slabit se bazeaza pe legume si cereale integrale.

4. Seminte, nuci si fructe uscate

Semintele si nucile sunt combinatia ideala intre uleiuri naturale, grasimi vegetale, fibre si proteine. Combina-le pe toate 3 pentru a obtine maximul de energie intr-un mod natural, care nu contine zaharuri sau cafeina.

5. Apa

Apa este deosebit de recunoscuta datorita proprietatii sale de hidratare. Oricat ar suna de banal, este important sa stii ca apa nu doar hidrateaza, ci este si o sursa de energie. Formula chimica a apei, H2O, arata compozitia de hidrogen. Hidrogenul degaja energie atunci cand apa este metabolizata de organsim. Asadar, bea apa inainte si in timpul activitatii fizice, cu inghitituri mici, chiar si atunci cand nu iti este sete.

Sfat: Pentru a evita balonarea, bea apa la doar 20 de minute dupa ce ai terminat activitatea fizica.

6. Fructul de guarana

Guarana este un fruct des folosit in bauturile energizante si suplimente. Este un fruct mic, rotund si rosu care ajuta la cresterea nivelului de energie, prin continutul sau de cafeina. Semintele contin de aproximativ 2.5 ori mai multa cafeina decat se gaseste in cafea. Spre deosebire de cafea, guarana poate fi foloita pe termen lung fara a irita sistemul nervos.

7. Quinoa

Quinoa este mai bogata in proteine decat granele sau orezul. Ea nu contine gluten, fiind usor absorbita si metabolizata de organism. Este substitutul ideal pentru faina si ajuta la sanatatea colonului, a sistemului cardiovascular si regleaza tensiunea arteriala. Inainte de a face sport, include quinoa in salate sau ca si garnitura alaturi de piept de pui.

Scrie-ne opinia ta

Adresa dvs. de e-mail nu va fi facuta publica. Campurile obligatorii sunt marcate cu *